Tular satu video di TikTok memperlihatkan seorang wanita berbangsa India sedang menyuapkan makanan kepada pesakit lelaki di wad di sebuah hospital.

Bantu Suapkan Makanan

Menerusi kapsyen di video yang dikongsikan akaun @jamzapparels, difahamkan pesakit lelaki itu dilihat berdepan dengan kesukaran untuk makan dan dibantu oleh keluarganya iaitu wanita di dalam video tersebut.

“Saw him struggling to eat and my family got their back. (Nampak dia susah untuk makan dan keluarga saya membantunya). Bila pesakit di katil lain juga adalah penting,” tulis di kapsyen tersebut.

Rata-rata netizen terharu melihat video tersebut selain memuji sikap wanita tersebut yang dianggap seorang ibu yang baik kepada semua orang.

“Kena baik dengan semua orang tanpa mengira bangsa atau agama kerana kita tidak tahu siapa yg Allah kirimkan untuk membantu ketika kita dalam kesusahan.

BERITA TRENDING: Berdarah Kacukan Cina-Filipina, Bergelar Model Seawal Usia 15 Tahun, Ini Biodata Pelakon Atyka J

BERITA TRENDING: #JusticeForZaynRayyan: “Keluarga Tidak Pernah Lantik Mahmud Sebagai Peguam” - Datuk Zayn Rayyan Perjelas Salah Faham

“Jatuh air mata aku… teringat auntie yang jaga aku masa kat wad tiga minggu kena denggi. Suami dia sebelah katil aku. Dia pimpin aku masa nak pergi mandi dan suap makan. Ibu tetap seorang ibu.

“Kalau dah mak, hati naluri tak kira bangsa… apa yang dia faham, kesiannaya anak ni. Mom always queen. Love you so much auntie. You win people heart. God bless you,” komen beberapa netizen.

Bukan itu sahaja, hati netizen juga tersentuh apabila melihat pesakit lelaki itu mengalirkan air mata disaat wanita itu menyuapkannya makanan.

Sehingga artikel ini ditulis, video tersebut sudah mendapat lebih 1.5 juta tontonan, 187,000 tanda suka dan 11,000 komen.


BERITA TRENDING: #JusticeForZaynRayyan: “Ibu Bapa Zayn Rayyan Menangis, Tertekan” - Peguam

BERITA TRENDING: Dari Pontianak Hingga Ke Penari Tango, Ini Versatiliti Watak-Watak Maya Karin Di Layar Perak

BERITA TRENDING: 10 Awal Zulhijah Terkandung Semua Ibadah, Hari Paling Baik Dalam Setahun

BERITA TRENDING: Umat Islam Di Malaysia Sambut Aidiladha Pada 17 Jun

BERITA TRENDING: Haram, Berdosa Tunai Haji Tanpa Visa Haji