Kisah ini dikongsikan oleh pengguna Facebook, Zanaa Ali di Facebook miliknya tentang seekor kucing yang mungkin terjatuh daripada kereta milik empunya kucing tersebut.

Assalamualaikum. Saya nak tanya ada tak sesiapa kehilangan kucing ni berhampiran dengan Lebuhraya Mex? Sebab kucing ni tadi saya nampak dia terjatuh dari kereta kat tengah lebuhraya di lorong paling laju tergolek-golek haa.

Kesian dia lari tak tentu hala dekat lebuhraya tu. Nasib baik ada sorang abang motor tolong saya ambilkan dia, masa tu dah lari jauh. Takut dia lari entah mana-mana kena langgar ke atau tak makan ke.



Saya rasa dia ada pemilik sebab dia pakai kolar merah di leher dan dia gemuk jugak. Sekarang saya tolong bela sementara tunggu pemilik dia kalau ada pemilik (yang baca) kat sini.

Saya letak nama sementara untuk dia Mexx ya. Untuk pemilik boleh Mesej Peribadi (Personal Message) ke Facebook saya atau PM nombor kat Purrfect Cats Centre Telok Panglima Garang (013-865 2052).

Saya jaga dia kat sini ya. Saya dah bawa jumpa doktor haiwan dah untuk periksa Mexx tadi. Jadi sekarang monitor je dulu keadaan dia.

Kalau tak ada yang tuntut Mexx saya akan open adoption tau sebab saya sendiri dah ada dekat 40 ekor kucing saya bela sendiri.

Apa-apa boleh hubungi terus dengan saya tau. Terima kasih semua. Tolong kongsikan ya.

Kredit Gambar: Facebook Zanaa Alias

Perkongsian ini dikongsi oleh pengguna Facebook Zanaa Alias dan mendapat 159 perkongsian dan 92 likes. Beberapa ejaan, perkataan dan ayat mungkin diubah suai untuk memudahkan pembaca.

Pandangan dan pendapat penulis adalah hasil karya asli penulis dan tidak mewakili serta tidak mencerminkan pandangan dan pendapat dari Gempak. Gempak tidak bertanggungjawab atas sebarang kesilapan atau kesalahan kandungan artikel ini.

Kepada anda yang berminat untuk menyumbang, hantarkan karya anda ke GempakSpot