Britney Spears membuka tahun 2019 dengan kejutan buat peminatnya. Bintang itu mau hiatus dari dunia hiburan.

Menerusi sebuah kenyataan yang ditulis bersama sekeping foto dirinya sewaktu kecil bersama kedua orang tuanya, Jamie dan Lynne Spears, yang diunggah di Instagramnya, Britney memberitahu dia perlu hiatus atau melupakan sementara dunia nyanyian demi memberi konsentrasi terhadap kesihatan sang ayah.

Seiring itu, dia juga membatalkan pertunjukan Britney Domination di Las Vegas. Ikut jadual, Britney akan memulai pertunjukan residensi yang diberi tajuk 'Britney: Domination' itu pada 13 Februari mendatang hingga Agustus 2019.


(Selain mengumumkan keputusannya untuk hiatus dari dunia nyanyian di Instagram, Britney Spears turut berkongsi hal sama di Twitter miliknya menerusi sekeping gambar dengan bapanya, Jamie dan ibunya, Lynne)

Pelantun lagu Sometimes itu mengaku ia sebuah keputusan yang berat, namun dia akan melakukan apa sahaja demi berada di sisi ayahnya pada saat dirinya berada dalam keadaan getir. Ayahnya diketahui mengalami masalah usus robek.

“Beberapa bulan lalu, ayahku jatuh sakit, dirawat di rumah sakit malah hampir mati.

“Kami bersyukur karena dia berjaya mengharunginya. Maka kini adalah giliran ku memberi sepenuh konsentrasi dan dedikasi untuk merawat serta berada di sampingnya,” tulis Britney.

Wanita berusia 37 tahun itu mengaku keputusan yang diambil adalah sesuatu yang berat karena tidak sabar bertemu peminat dalam persembahan.

Namun katanya, adalah amat penting untuk dia mengutamakan keluarga.

“Ini adalah sebuah keputusan yang sukar. Saya harap kalian memahami. Saya amat menghargai doa kalian,” tulisnya lagi.



Sementara itu, Britney yang memohon maaf kepada peminatnya yang telah membeli tiket persembahannya di Las Vegas turut memberitahu ia akan dipulangkan.

Pemerhati pun positif melihat keputusan Britney untuk merawat ayahnya karena pria itu yang menjadi tulang belakang kejayaannya semula selepas wanita itu berhadapan dengan masalah mental dan zaman kesuramannya sekitar tahun 2007 silam.

Sumber: W Magazine
Instagram: Britney Spears
Twitter: Britney Spears

Oleh: Maliah Surip