Seekor ikan Stargazer berwajah seakan-akan hantu ditemui terdampar di atas pasir pantai di Singapura dengan mulut terbuka dan mata terbeliak ke atas, lapor New York Post.

Dennis Chan yang berkongsi klip video penemuannya itu dalam Instagram telah mendapat 53.3 juta tontonan dan 1.2 juta tanda suka serta ramai netizen memberikan komen 'lucu' mengenainya.

"Penemuan yang jarang berlaku apabila kelihatan ikan ini menanam diri dengan hanya menampakkan kepala yang seolah-olah merenung bintang-bintang di langit.

"Spesies ini sama seperti ikan batu dan kala jengking di mana ia mungkin berbisa apabila disentuh dengan tangan," katanya Chan memberitahu What'sTheJam.

Dalam video itu, Cham merakamkan ikan aneh dari sudut berbeza sehingga ia dilihat perlahan-lahan membenamkan diri dalam pasir.

Menurut FishBase, terdapat lebih 50 spesies ikan Stargazer yang ditemui di lautan Atlantik, India dan Pasifik.

Kadang kala ia dikesan di pantai bahagian utara Singapura dengan menampakkan hanya biji mata yang menyeramkan.

Sumber: Agensi melalui Sinar Harian

BERITA TRENDING: Netizen Terhibur Tengok Harga Kari Kepala Ikan Tak Masuk Akal - “Ikan Tangkap Dari Alam Sebalik Mata Ke?”

BERITA TRENDING: You Know Nothing About Cooking: Ragam Sherry Alhadad Memasak, Ini Resipi Asam Pedas Ikan Jenahak & Ayam Goreng Berempah

BERITA TRENDING: "Saya Rasa Seperti Seekor Ikan Besar Dalam Kolam Kecil" - Zamaera

BERITA TRENDING: Dituduh Zalim, DBKL Sekolahkan Netizen Isu Roboh Gerai Ikan Singgang Di Kampung Baru

BERITA TRENDING: Watie Hanifiah Tak Tahu Siang Ikan Sebelum Kahwin - "Alhamdulillah, Selamat Dah Diterima Sebagai Menantu"