,
Berita

“Setiap Hari Adik Menangis, Tak Boleh Bekerja & Perlu Jaga Anak Masih Bayi” - Abang Dedah Emosi Isteri Suspek Kes Bunuh Nur Farah Kartini Terganggu

Gempak
18/07/2024
07:22 MYT
Abang kandung kepada isteri suspek pembunuhan bekas pelajar Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Nur Farah Kartini Abdullah, 25 tampil mendedahkan emosi adiknya terganggu semenjak mengetahui insiden itu.
Lelaki berusia 40-an yang enggan namanya dikenali berkata, setiap hari dia melihat kehidupan adik bongsunya yang merupakan ibu kepada seorang bayi berusia lapan bulan ditemani air mata.
Anak ketiga dari tujuh beradik itu berkata, kini mereka sekeluarga perlu menemani isteri suspek berusia 25 tahun itu untuk memberikan sokongan moral agar dia tabah melalui hari yang mendatang.
"Setiap hari adik saya menangis, emosinya terganggu sejak mengetahui insiden itu. Sekarang ini adik dah tak boleh lagi bekerja dan perlu menjaga anak perempuan yang masih bayi. Jadi tolonglah dia untuk melalui waktu yang sangat sukar ini.
"Tolonglah bantu adik saya dengan tidak mengeruhkan lagi keadaan ini," rayunya sambil menyeka air mata ketika ditemui di Pengkalan Batu di sini pada Khamis.

Jangan buat berita tak sahih

Tambahnya, sudah tentu adiknya berada dalam situasi getir lebih-lebih lagi suspek yang dikenali lebih lima tahun lalu disifatkan sebagai seorang suami yang bertanggungjawab, suka membantu dan rajin.
"Demi adik, kami sekeluarga merayu agar orang ramai tidak membuat sebarang berita tidak sahih dan biarkan polis melakukan siasatan mengikut lunas undang-undang.
"Adik juga terpaksa menjauhi media sosial kerana takut untuk membaca pelbagai andaian dibuat dalam kes ini yang hanya akan memburukkan lagi gangguan emosinya.
"Orang tak berada di tempat kami, jadi mereka tak tahu bagaimana sakitnya perasaan ini apatah lagi adik saya mangsa keadaan yang langsung tidak bersalah dan tahu apa-apa," katanya lagi.

Pegawai kaunseling datang rumah

Jelasnya, pegawai kaunseling juga telah hadir ke rumah dan menasihatkan mereka sekeluarga untuk sentiasa menemani adik kerana bimbang berlaku kejadian tidak diingini.

"Adik sedang melalui ujian berat lebih-lebih lagi adik perlu memberi perhatian terhadap bayinya," ujarnya.

Media sebelum ini melaporkan mayat Nur Farah Kartini yang hilang sejak 10 Julai lalu ditemukan pada petang Isnin.
Mangsa didapati hilang selepas menghantar kereta sewa kepada pelanggan di Perak.
Mayat mangsa yang dipercayai dibunuh individu dikenali ditemui di ladang kelapa sawit di Kampung Sri Kledang, tidak jauh dari Felda Gedangsa di Hulu Selangor, pada 6 petang, sebelum polis menahan seorang penjawat awam lelaki berusia 26 tahun.
Suspek direman tujuh hari bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

BERITA TRENDING: Mayat Farah Kartini Ditemui, Dipercayai Dibunuh Individu Dikenali

BERITA TRENDING: Penjawat Awam Ditahan Bantu Siasatan Pembunuhan Nur Farah Kartini

BERITA TRENDING: Abang Farah Kartini Ke Lokasi Penemuan Mayat

BERITA TRENDING: Suspek Kes Kematian Nur Farah Kartini Direman 7 Hari

BERITA TRENDING: Sahabat Baik Nafi Nur Farah Kartini Ikut Teman Lelaki Ke Thailand - “Kalau Tak Ada Benda Baik Nak Cakap Better Jangan, Boleh Guris Hati Keluarga”

BERITA TRENDING: Suspek Bunuh Farah Kartini Adalah Teman Lelaki, Seorang Anggota Polis

BERITA TRENDING: Kes Bunuh Farah Kartini: Penduduk Kampung Gempar Selepas Penemuan Mayat

BERITA TRENDING: Polis Siasat Menyeluruh Motif Pembunuhan Nur Farah Kartini

BERITA TRENDING: Mayat Hampir Reput, Nur Farah Kartini Dipercayai Sudah Meninggal Dunia Beberapa Hari - “Belum Dapat Dipastikan Kecederaan Yang Ada”

BERITA TRENDING: "Pasal Lelaki Itu Saya Tak Tahu Apa-Apa" - Abang Farah Kartini

BERITA TRENDING: "Mati Rasa Hanya Kerana Dikecewa & Disia-Sia" - Farah Kartini

BERITA TRENDING: Kronologi Kes Bunuh Nur Farah Kartini

BERITA TRENDING: [VIDEO] Rakan Dedah Momen Terakhir Farah Kartini, Lambaian Terakhir Buat Ramai Sebak - "Tak Percaya Ayat Terakhir Awak Untuk Kami"

BERITA TRENDING: "Silap Anak Saya, Dia Tidak Membuat Laporan Polis Bila Diugut & Mengambil Tindakan Sendiri," - Bapa Suspek Kes Bunuh Nur Farah Kartini

BERITA TRENDING: Jenazah Farah Kartini Dikebumikan di Pahang

BERITA TRENDING: Hilangnya Bakal Pendidik Bangsa, Nur Farah Kartini Graduan Cemerlang Dengan GPA 4.0 - “Banyak Cabaran Sepanjang Tempoh Pengajian Ini Tapi…”

BERITA TRENDING: Keadaan Mayat Nur Farah Kartini Reput Di Dada, Muka - “Buat Masa Ini Pakar Tidak Dapat Sahkan Kematian Kerana…”

BERITA TRENDING: Sejam Menyelam Akhirnya Telefon Pintar Nur Farah Kartini Ditemui, Suspek Turut Berada Di Lokasi Kejadian

BERITA TRENDING: Masih Tunggu Keputusan DNA, Jenazah Farah Kartini Tidak Boleh Dituntut Hari Ini

BERITA TRENDING: Mahu Dikebumikan Sebelah Kubur Ibu, Ini Fakta Menarik Tentang Suspek Kes Bunuh Farah Kartini

BERITA TRENDING: Sampel DNA Sepadan, Jenazah Nur Farah Kartini Dikebumi Di Pekan, Pahang

BERITA TRENDING: ​“Apa Yang Berlaku Ini Adalah Atas Dirinya Sendiri, Berani Buat Berani Tanggung” - Bapa Suspek Kes Bunuh Farah Kartini

Sumber - Sinar Harian
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Perselisihan Perhubungan Dipercayai Punca Nur Farah Kartini Dibunuh

gempak
26/07/2024
02:41 MYT
Perselisihan perhubungan dipercayai menjadi punca bekas penuntut Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) Nur Farah Kartini Abdullah dibunuh.
Viral

Video Sahabat Baik Menangis Depan Pusara Nur Farah Kartini Undang Rasa Sebak - “Sedihnya, Hilang Kawan Yang Sentiasa Bersama…”

gempak
19/07/2024
02:25 MYT
Tular video memperlihatkan seorang rakan baik kepada Nur Farah Kartini yang dikenali sebagai Dayang tidak dapat menahan rasa sebak ketika pengebumian Allahyarham pada petang, Khamis.
Berita

Sampel DNA Sepadan, Jenazah Nur Farah Kartini Dikebumi Di Pekan, Pahang

gempak
18/07/2024
06:06 MYT
Ketua Polis Selangor, Datuk Hussein Omar Khan mengesahkan jenazah Allahyarham Nur Farah Kartini Abdullah, 25, akan diserahkan kepada keluarga pada hari ini.
Berita

“Apa Yang Berlaku Ini Adalah Atas Dirinya Sendiri, Berani Buat Berani Tanggung” - Bapa Suspek Kes Bunuh Farah Kartini

gempak
17/07/2024
14:34 MYT
"Saya tidak pernah didik dia yang bukan-bukan, apa yang berlaku ini adalah atas dirinya sendiri, berani buat berani tanggung," kata bapa kepada suspek kes pembunuhan Nur Farah Kartini Abdullah, 25.
Viral

Ladang Kelapa Sawit Dipercayai Lokasi Farah Kartini Dibunuh - "Motif Dalam Siasatan Lagi"

gempak
17/07/2024
11:25 MYT
Polis percaya kawasan ladang kelapa sawit di Kampung Sri Kledang, Hulu Selangor, adalah lokasi Nur Farah Kartini Abdullah, 25, dipercayai dibunuh.